Maak je beleving meetbaar

Maak je beleving meetbaar

.
.

Het draait allemaal

om beleving

Een positieve beleving draagt bij aan een positief imago in het brein van de gast. Hoe positiever je imago, hoe groter de kans dat men opnieuw voor jou kiest en jouw zaak aanbeveelt aan anderen.

Maar hoe weet je of jouw beleving hiertoe in staat is? Wat voor effect heeft een individueel bezoek aan jouw zaak op jou als merk in het brein van de gast?

Simpelweg vragen wat men van je beleving vond met bijvoorbeeld een enquête na het bezoek levert vaak geen reëel beeld op, omdat imago en beleving grotendeels op onbewust level plaatsvinden. Gasten zullen dus nooit zeggen wat ze écht vinden; daar zijn ze simpelweg niet toe in staat. Je zult dus op een onbewust level moeten meten, wil je beleving écht tastbaar maken en het gedrag van gasten voorspellen.

De RocketScience Belevingsmonitor maakt belevingen meetbaar door juist die onbewuste associaties in kaart te brengen. Het resultaat? Een heldere en simpele grafiek van jouw totaalbeleving.

Hoe werkt belevingsonderzoek?

De RocketScience Belevingsmonitor meet onbewuste associaties van gasten met jouw horecazaak, voor én na een bezoek aan jouw zaak. Op die manier kunnen we exact zien of een restaurant een positief, negatief of geen invloed heeft op jouw imago. We kunnen hier allerlei associaties in meenemen, maar door grootschalig onderzoek online weten we bij RocketScience exact welke associaties een driver zijn in revisits en aanbevelingsgedrag.

Hoe we op onbewust level meten? Door gebruik te maken van reactietijd. Gasten krijgen simpele Ja/Nee-vragen te beantwoorden (bijvoorbeeld: Is Loetje Lekker?). Telkens meten we de reactietijd die de gast nodig heeft om deze keuze te maken. Hoe sneller iemand antwoord, hoe sterker de associatie of voorkeur op een onbewust level. En laat die onbewuste (of ‘impliciete’) motivatie en associates nou nét een flinke voorspeller zijn voor de bereidheid om iets te kopen.

Deze vragen beantwoorden we voor jou

Door inzicht te verkrijgen in de onbewuste associaties en voorkeuren kunnen we antwoord geven op belangrijke vragen als:

  • Hoe zien gasten mijn merk of zaak?
  • Draagt de ervaring van gasten bij aan mijn imago?
  • Op welke aspecten kan ik de ervaring van gasten verbeteren?
  • Voldoet de restaurantervaring aan de verwachtingen van de gast?

Ready for take-off?

Vrijblijvend eens sparren over hoe jij je omzet kunt verhogen? Let’s talk!