Muziek

Wist je dat langzame achtergrondmuziek ons gedrag vertraagd? Hierdoor geven we gemiddeld 40% meer uit aan drankjes.

\

Tast

Hoe zwaarder het bestek, hoe hoger de waardering van het eten wat je eet. Onbewust hebben we een zwaar = kwaliteit associatie.

\

Sociaal

Wist je dat we meer eten en dus bestellen als we met vieren eten ten opzichte van met z'n tweeën?

\

Science-based technieken om je omzet te verhogen

⚡ Nieuw: Online Neurohoreca Cursus

Klaar om je omzet teverhogen?

Verreweg het grooste deel van onze keuzes komt onbewust tot stand. Dat maakt ons hartstikke gevoelig voor allerlei onbewuste invloeden. In deze training leer je precies aan welke knoppen je kunt draaien voor meer omzet.

Deze training gaat aankomende oktober live. Op de hoogte gehouden worden? Schrijf je hier vrijblijvend in:

Gaze Cues

Van nature volgen wij vaak de blikken van de mensen die we zien. Door deze voruw richting de titel van de training te laten kijken, krijgt de titel meer aandacht.

\

Tast

Hoe zwaarder het bestek, hoe hoger de waardering van het eten wat je eet. Onbewust hebben we een zwaar = kwaliteit associatie.

\

Muziek

Wist je dat langzame achtergrondmuziek ons gedrag vertraagd? Hierdoor geven we gemiddeld 40% meer uit aan drankjes.

\

Sociaal

Wist je dat we meer eten en dus bestellen als we met vieren eten ten opzichte van met z'n tweeën?

\

RocketScience Horeca verscheen eerder in:

 

8 Hapklare Lessen

Omzet verhogen hoeft geen rocket science te zijn. Geen stoffige theorie, alleen de tofste en meest praktische tips om omzet te verhogen in acht hapklare lessen.

Voor iedere horecaliefhebber

Of je nu horecaondernemer bent en je omzet wilt verhogen, professional die zijn carrière een boost wil geven of gewoon meer te weten wil komen over neurohoreca: deze training is voor iedereen met interesse in de horeca.

Effectieve Tips

We delen enkel de tricks die effectief zijn gebleken uit degelijk onderzoek. Na deze training weet jij hoe je je omzet met 2 tot wel 16 procent kunt verhogen.

Succesverhaal

+2,5% Omzet door

Science-based

Menu Optimalisatie

Herberg Sint Petrus

Waarom deze training?

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: wij mensen zijn hartstikke irrationeel. Verreweg het grootste deel van onze keuzes maken we op de automatische piloot. Dat is broodnodig: we krijgen elke dag zo’n tienduizend keuzes voor onze kiezen. Je kunt je voorstellen dat dat niet allemaal bewuste en weloverwogen keuzes zijn; daar hebben we simpelweg niet genoeg tijd en energie voor.Slim als ons brein is, heeft het allerlei ‘mental shortcuts’ gemaakt om keuzes zo efficiënt mogelijk te maken. Ook de keuze voor een bepaald restaurant of een bepaald gerecht.

Doordat we zo veel beslissingen op de automatische piloot maken, worden onze keuzes door allerlei onbewuste factoren beïnvloed.Kennen we deze onbewuste factoren, dan kunnen we de keuzes van gasten optimaliseren voor meer omzet, én een betere gastbeleving. In de psychologie en neurowetenschappen zijn tal van onderzoeken gedaan naar horeca en het gedrag van gasten. De leukste inzichten uit die onderzoeken heb ik gebundeld tot één hapklare training.

De training gaat aankomende oktober live. Op de hoogte gehouden worden? Schrijf je hieronder in:

Lesoverzicht

Les 1 - Een Introductie tot science-based horeca

Hoe maken wij mensen eigenlijk keuzes? In deze les krijg je een praktische introductie over science-based horeca. Aan de hand van een aantal leuke experimenten wordt het pijnlijk duidelijk dat ook jij onbewust wordt beïnvloed. 

Les 2 - Waarom science-based horeca?

Wat is het belang van science-based horeca? En op welke gebieden kun je het toepassen? Dat leer je in deze les. 

Les 3 - De keuze voor jouw horecazaak

Wat vinden mensen belangrijk aan het kiezen van een restaurant? Hoe zorg je ervoor dat jouw zaak in de overwegingsset komt van potentiële gasten en dat ze vervolgens ook nog voor jouw zaak kiezen? 

Les 4 - Een Social Media Feed die Aantrekt

Wat is de psychologie achter een aantrekkelijke social media feed? In de psychologie en neurowetenschappen zijn tal van onderzoeken gedaan naar wat een social media feed aantrekkelijk maakt. Hoe maak je een perfecte foto? En hoe schrijf je een overtuigende tekst? Dat leer je tijdens deze les

Les 5 - Jouw website als Visitekaartje

Het belang van een goede website wordt vaak onderschat. En dat terwijl 78% van de gasten vooraf een website bezoekt. Raakt jouw website emotioneel gezien niet de juiste snaar? Dan is de kans groot dat je die potentiële gast verliest aan de concurrent. In deze les leer je hoe je jouw website eenvoudig kunt optimaliseren.

Les 6 - Verwachtingen en Ervaringen

“De verwachtingen van de gast overtreffen”. We horen het maar al te vaak. Maar wist je dat verwachtingen ook ervaringen beïnvloeden? Zo genieten we meer van een duurdere wijn, en smaakt eten van een zware lepel beter dan van een lichte lepel. In deze les leer je allerlei grappige manieren van hoe verwachtingen ervaringen beïnvloeden. 

Les 7 - Een Breinvriendelijke Menukaart

Als er één manier is waarop je je omzet flink kunt boosten dan is het wel op de menukaart. Onderzoeken die hiernaar gedaan zijn laten zien dat je hiermee je omzet met 2 tot wel 16% kunt laten stijgen. In deze les krijg je praktische tips waarmee je morgen aan de slag kunt! 

Les 8 - Sfeer en beleving

Dat sfeer en beleving belangrijk is voor de gastbelevind mag duidelijk zijn. Maar wist je dat het je omzet flink kan beïnvloeden? Is je sfeer en beleving niet optimaal? Dan zullen gasten je zaak eerder verlaten en minder uitgeven. Omgekeerd zorg je met een juiste sfeer voor meer omzet. In deze les delen we het laaghangend fruit op het gebied van sfeer & beleving.

Les 9 - Crowding en Sociale Beïnvloeding

Wij mensen zijn kuddedieren. Het gedrag van anderen beïnvloedt ons dan ook flink. Bijvoorbeeld het gedrag van andere gasten, maar ook van horecapersoneel. In deze les leer je hoe je deze inzichten kunt gebruiken om je zaak te optimaliseren.