
Meet wat de gast
écht vindt
Meet wat de gast
écht vindt







Hoe zien gasten
mijn zaak of merk?
Eigenlijk is het heel simpel. Hoe positiever men over je denkt, hoe groter de kans dat men opnieuw voor jou kiest en jouw zaak aanbeveelt aan anderen. Maar hoe weet je wat de gast écht bij je zaak of merk voelt?
Je zou dat natuurlijk gewoon kunnen vragen. Maar dat levert geen reëel beeld op. We verwerken belevingen en merken namelijk grotendeels op een onbewust level. Gasten zullen dus nooit zeggen wat ze écht vinden; daar zijn ze simpelweg niet toe in staat ➚ . Je zult dus op een onbewust level moeten meten, wil je jouw imago écht tastbaar maken en het gedrag van gasten kunnen voorspellen.
Bij RocketScience brengen we jouw imago in kaart door juist die onbewuste associaties te meten. Het resultaat? Een heldere en simpele grafiek van jouw beleving.
Ben je nieuw in de markt en wil je jouw concept testen? We kunnen ook de associaties met jouw huisstijl, logo, rendering of interieur meten!

Hoe werkt
Associatieonderzoek?
Tijdens associatieonderzoek meten we onbewuste associaties van gasten met jouw horecazaak of merk. We kunnen hier allerlei associaties in meenemen, maar door grootschalig onderzoek online ➚ weten we bij RocketScience exact welke associaties een driver zijn in revisits en aanbevelingsgedrag.
Hoe we op onbewust level meten? Door gebruik te maken van reactietijd. Gasten krijgen simpele Ja/Nee-vragen te beantwoorden (bijvoorbeeld: Is Loetje Lekker?). Telkens meten we de reactietijd die de gast nodig heeft om deze keuze te maken. Hoe sneller iemand antwoord, hoe sterker de associatie of voorkeur op een onbewust level. En laat die onbewuste (of ‘impliciete’) motivatie en associates nou nét een flinke voorspeller zijn voor de bereidheid om iets te kopen.
Deze vragen
beantwoorden
wij voor jou
Door inzicht te verkrijgen in de onbewuste associaties en voorkeuren kunnen we antwoord geven op belangrijke vragen als:
- Hoe zien gasten mijn merk of zaak?
- Welke associaties roept mijn nieuwe huisstijl op en past dit bij mijn nieuwe concept?
- Zijn er verschillen in associaties tussen gasten en niet-gasten en hoe trekken we nieuwe gasten aan?
- Is mijn zaak voldoende onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?
- Op welke aspecten kan ik de ervaring van gasten verbeteren?
- Voldoet de restaurantervaring aan de verwachtingen van de gast?
- Draagt mijn social media feed wel bij het imago van mijn zaak of doet het af aan mijn imago?
Ready for

Vrijblijvend eens sparren over hoe jij je omzet kunt verhogen? Let’s talk!